- Hent link
- Andre apps
Om den obligatoriske færdselslære står: ”Eleverne skal i emnet færdselslære udvikle kompetencer til at færdes sikkert og ansvarsfuldt i trafikken uden risiko for sig selv og andre og kunne yde førstehjælp i færdselsrelaterede ulykkessituationer.” I denne demo-talk vil elever fra Bakkeskolen i Kolding fortælle om deres forløb i færdselslære. Forløbet er koblet til aktiviteter i FabLab, hvor eleverne har samlet og kørt med fjernstyrede biler. De fjernstyrede biler er et digitalt artefakt fra pioneruddannelsen. Et forløb som dette vil f.eks. kunne inddrages i færdselslære, matematik, naturfag eller tværfagligt projektarbejde. Dog kan man sagtens lade sig inspirere og plukke udvalgte elementer til andre sammenhænge. | ||
MÅLGRUPPE | Relevant for alle som har interesse eller kontaktflade til koblingen mellem FabLab og færdselslære. | |
LINKS |
Workshopholder | ||
Navn | Henrik Esager | |
Stilling | Lærer | |
Arbejdsplads | Bakkeskolen i Kolding | |
Jeg har arbejdet på Bakkeskolen siden 2009, hvor vi ønsker ”At vores elever bliver kloge og opfindsomme samfundsborgere, der deltager i bæredygtige fællesskaber”. På Bakkeskolen er vi pt. tre kollegaer og en ledelse som arbejder fælles frem mod at FabLab og teknologi kan indgå som en naturlig del af elevernes skoledag. Bakkeskolen deltager bl.a. i aktiviteter som Engineering day, UltraBit, Naturfagsmaraton, Edison og FLL. Derudover møder eleverne teknologi gennem vejledningsforløb, der rammer bredt i klasserne og sidst har vi et valgfag omkring teknologi i udskolingen. |
- Hent link
- Andre apps