- Hent link
- Andre apps
Kan Makerspaces give deltagelsesmuligheder for flere børn i folkeskolen? Allan og Karen-Lise fra Gødvadskolen har undersøgt, om skolens Makerspace kan være en medspiller i forhold til børnegrupper eller enkelte børn, der er i udfordringer i skolen. Vi ser på Makerspaces ind i et inklusionsperspektiv. Karen-Lise ridser spørgsmålene op:
Allan giver mulige svar fra praksis:
| ||
MÅLGRUPPE | Ledere, lærere, pædagoger |
Oplægsholder 1 | ||
Navn | Karen-Lise Høgild | |
Stilling | Skoleleder | |
Arbejdsplads | Gødvadskolen | |
Karen-Lise er skoleleder på Gødvadskolen. Skolen ligger i udkanten af Silkeborg og er en mellem stor skole med elever fra 0. klasse til 6.klasse. Karen-Lise har en baggrund som AKT-lærer, før hun gik ind i ledelse. |
Oplægsholder 2 | ||
Navn | Allan Andersen | |
Stilling | SFO-pædagog | |
Arbejdsplads | Gødvadskolen. | |
Allan er pædagog i Gødvadskolens fritidsdel og skole. Han er desuden FabLab-pioner og har lektioner til Makerspace. Allan arbejder med Fablab i både skole og fritid. |
- Hent link
- Andre apps