T14 Hvad skal vi med kunstig intelligens i skolen?

ChatGPT har for alvor bragt kunstig intelligens frem i rampelyset, og der kommer på skift historier, der priser de mange muligheder og advarer mod den dystre fremtid med læringsmangel og eksamenssnyd.


I denne talk dykker vi lidt ned i, hvad kunstig betyder for samfund og uddannelser, at værktøjerne for alvor er ved at blive udbredt og - ikke mindst -, om det overhovedet er prisen værd at bruge dem - både inden for og uden for skolens beskyttende mure som andet end genstandsfelt for teknologiundersøgelser.

MÅLGRUPPE

Undervisere i grundskole og ungdomsuddannelse, deres ledere og konsulenter, der beskæftiger sig med samme.

LINKS

Læs og se eventuelt nogle af indlæggene om kunstig intelligens på IT Torvet:

https://it-torvet.dk/tag/kunstig-intelligens/ 


Oplægsholder

Navn

Malte von Sehested

Stilling

Viceskoleleder

Arbejdsplads

Langebjergskolen i Fredensborg Kommune

Malte har arbejdet med feltet omkring it, læring og skolen siden han begyndte på læreruddannelsen i 1995 og har taget en kandidatuddannelse i it, læring og organisationsudvikling på DPU og Aalborg Universitet. Før han begyndte på sit nuværende arbejde, har han arbejdet som it-didaktisk konsulent i Future Classroom Lab på Københavns Professionshøjskole, været digital udviklingschef i Gyldendal Uddannelse samt lærer og afdelingsleder. Han er tidligere formand for it-vejlederforeningen, har deltaget i en lang række udviklings- og evalueringsprojekter inden for it og læring og hovedkraften bag www.it-torvet.dk