T1 Som ringe i vandet - fra nørderi til mangfoldige læringsmiljøer

Hvordan går vi fra at FabLab, digitalisering og teknologiforståelse ikke kun er noget, som få dedikerede nørder engagerer sig i, men til at det også er noget alle medarbejdere har motivation for at arbejde med?


I denne talk vil vi komme ind på hvilke muligheder og udfordringer, der er som ledelse i at arbejde strategisk med at skabe nysgerrighed, ejerskab og involvering for alle medarbejdere til at undervise i og med digitalisering og teknologiforståelse?


Oplægget tager udgangspunkt på en skole, der har 10 års erfaring med FabLab. Der vil være eksempler på forskellige ledelsesmæssige strategier og muligheder for at skabe og udvikle en fælles kultur, der rummer såvel FabLab som digitalisering og teknologiforståelse. Undervejs vil der blive præsenteret praksisnære modeller, der understøtter udviklingsprocessen for FabLab-vejlederne og skolens ledelse.


MÅLGRUPPE

Ledere, konsulenter, FabLab-vejledere, pionerer


Oplægsholder 1

Navn

Sine Bjerre Martinussen

Stilling

Afdelingsleder og tovholder for FabLab

Arbejdsplads

Kirkebakkeskolen, Vejle





Oplægsholder 2

Navn

Jane Lawaetz


Stilling

Lærer og FabLab vejleder

Arbejdsplads

Kirkebakkeskolen, Vejle

Jeg er uddannet pioner på uddannelsen “Teknologiforståelse gennem design og fabrikation” i Vejle Kommune. Jeg er FabLab vejleder og ressourceperson på egen skole og bruger FabLab i min HDS undervisning på mellemtrinnet.