O6 Teknologiforståelse i anvendelse

Se og prøv hvad First Lego League (FLL) kan gøre for dig og dine elever når, teknologiforståelse skal i anvendelse. FLL er et internationalt læringskoncept, der fokuserer på at motivere børn og unge til kreativ læring indenfor STEAM. Konceptet arbejder med kompetencerne fra STEAM samtidig med at sociale kompetencer stimuleres og udbygges. I vores udstilling har vi materialerne fra alle tre FLL kategorier med. Kategorierne er: 

  • Discover for de 4 - 6 årige

  • Explore for de 6 – 9 årige og 

  • Challenge for de 10 – 16 årige. 


Der vil være LEGO Education robotter i udstillingen, som kan testes af deltagerne. Programmering og kodning kombineres med kreative konstruktioner, som skal løse konkrete udfordringer. Kompetencerne fra STEAM skal i anvendelse. 

FLL er en verdensomspændende teknologi- og vidensturnering med over 300.000 deltagere hvert år. Coding Pirates Denmark er en forening, der promoverer IT-kreativitet hos børn i alderen 7-17 år gennem klubaftener, events og aktiviteter. Vi har i 2020 overtaget roret for FLL i Danmark. 


FORUDSÆTNING

Alle med interesse for engageret læring for unge fra 4 til 16 år. 


MATERIALER

Vi medbringer materialerne der anvendes til de tre kategorier i FLL. Der arbejdes med LEGO Education SPIKE Prime og LEGO Education Spike Essential. De programmeres fra en pc/iPad/Chromebook.

LINKS

www.firstlegoleague.dk


Formidler

Navn

Michael Jakobsen

Michael Jakobsen


Stilling

Program Manager, FIRST® LEGO® League

Arbejdsplads

Coding Pirates

Jeg har arbejdet med LEGO Education materialer i over 22 år. 



Formidler

Navn

Kristian Østergaard

Kristian Østergaard


Stilling

Program Manager, FIRST® LEGO® League

Arbejdsplads

Coding Pirates

Uddannet lærer og har arbejdet med LEGO Education materialer i over 24 år.